måndag 19 januari 2009

2008.

Jag kan ju faktiskt dra en års-krönika nu. Jag menar.. jag sitter ju på ett ställe där man kan slänga upp lite bilder. Men den blir inte så seriös som jag hade hoppats på..
men en liten års-resume blir det iallfall...

så, vad hände egentligen i januari..
jo, jag flyttade till gävle..den 3:e januari.
 jesus. men det var trevligt, jag gillar huset och runt omkring.. och i strängnäs/mariefred fanns inte mycket kvar för mig. (förutom min bästa vän och andra vänner då). men inte dire
kt någon framtid, och jag ville inte ha någon framtid där heller.
vi hade fortfarandekvar huset i mariefred..så jag kunde fortfarande hänga där om jag ville.

i februari så jobbade jag lite på dagis här och där... var rätt mycket i mariefred, och gick ut på bk rätt mycket, om jag inte minns fel. mycket alkohol var det ialfall. (inte så bra alla gånger). Har faktsikt inget seriöst minne från februari. inget bra inget dåligt. Jag anntar att jag fortfarande sprang runt och var kär i Björn. 

i mars kunde jag inte återvända till Brogården längre (old house), från och med nu var det gävle som gällde 4-ever, eller ah, ni fattar. I mitten av mars flyttade jag hem till stora
 storasyster.. Hästgård och ungar var mitt nya liv, jag älskade det. Fick en liten hund, Pirri 
Pirri. (eller fick och fick.. fortfarande systers, men det blev liskom min där... hon var bara en liten valp). Red rätt mycket.. Flög av hästarna x-antal gånger. det var galet, men jävligt kul. Mycket snö var det ocksa.

April.. forsatte i stort sätt som mars.. det var hästar, hundar och barn. Jag var världens bästa moster och jag trivdes verkligen. Ida blev ett år... och det var kalas. Ungen börjar bli stor. Spannande in snygga grabbar på både ica och skroten i hedesunda. nice. ritkigt underbart.

Maj kom, jag hängde lite i strängnäs med min bästa vän och andra mycket bra vänner. det var mycket fest innan studenten. Livet var kul. Började jobba på strandresturangen i hedesunda. Var mycker roligare än det kanske låter.

Juni.. wow. Kanske årets bästa månad. var uppe i sthlm och fixade mitt visa New York here I come!!! Jobbade på rätt bra. Var hemma hos anna en vecka som tog studenten. Kanske hade roligare än under min egen student. Sista dagarna tillsammans innan hon skulle flytta till london. Det var ledsamt.. men vi hade otroligt kul. två bästa vänner.. det var lite vi mot världen.. eller europa. (haha). Jag blev 20 och handlade på systemet. Det blev midsommar, och jag blev lite små kär i världens finaste Robin. (han såg ut som Björn G). Jag var såld på direkten. Vi hade några underbara dagar tillsammans. love love love. Monia, syrrans häst fick föl i sängarna. Och jag åkte båt för att köpa sprit. Jag och Sofia båt kompisar 4-ever.  I slutet av Juni blev syrran 30.. det resulterade i en av de roligaste kvällarna de året. Fest för vänner och mycket sprit. Alla syskonen var där. Det var rööööj!

Juli kom med stormsteg. och världens sötaste skrotpojke handlade glass av mig. :) Jag var så lycklig. Hanna började även på jobbet. Hon gjorde jobbet så himla mycket mer kul. Varma och hektiska dagar. Men jag lagade otroligt god mat iallall. Anna var hemma från London. Jag fick en chock. LYCKLIG var jag, och hon kom och hälsade på mig några dagar. jag var lycklig. 
Danserna på ön började. oj, vad kul jag haft där. rätt rund om fötterna varje gång. Mycket dans med skrot pojken, cider, vin, världens roligaste och sötaste staffan. En av de roligaste kvällarna hammnade jag på efterfest i en husvagn. alla sov kvar. 10 pers, i en tiny husvagn.. sjukt.
Sprang forfarande runt på hästgården också. Packade hö. något som alla borde göra. det är kul!!
Närj jag inte jobba låg jag på stranden och chilla..

Augusti, sommarn börjar dra sig mot sitt slut. Blev mindre och mindre jobba.. Jag började planera mer och mer för New York som närmade sig. Mindre jobba betydde mer hästar och barn. Anna var tillbaka i London för länge sen. (saknaden var stor). Började hänga mer och mer hemma i Gävle, för att få koll på allt. 

September. Kanske den viktigaste och mest livsavgörande månaden för mig. Åkte till New York,USA. wow. amaxing. bodde två veckor i NYC, hade det otroligt bra. Älskar staden. Allt var underbart! :). Skolan började.. Berkeley. Det var nice. Jag trivdes (trivs forfarande ska jag säga, som en liten fisk i vatten). Flyttade ihop med Mei. En tjej från Malaysia. Lärde känna en hel bounch of new people. Palla nämna alla, men morgan, gab, jose (min bög vän) och mei kom att stå mig närmast. Lite kär blev jag förstås i början... David. dj. Men.. jag var inte ensam. Så jag la ner fajten.. jag menar.. så underbar var han inte..
Några Crazy Party kvällar blev det. oj oj. Mei knows how to do it.. säger jag bara

November. Plugget i full jävla gång. Men jag gör bra ifrån mig!!! way to go Elin. riktigt stolt över mig själv. Kallare börjar det bli ocksa. Naturligtvis liskom. Thanksgiving firades hemma hos Morgan. En jävligt kul helg måste jag tilllägga. Fick se mycket av usa.. eller va, usa är enormt.. men jag fick se en hel del. Yale var underbart. 
Blev en hel del partande.. och jag hittade ett nytt litet sweatheart.. biker-boy, jeff. otroligt söt. är fortfarande lovad en date. 

I December blev det mycket plugga och mindre fest.. inget mig emot. Det hela resulterade i 3 A och 1 B. Bra Elin..!! Mycket Atlanta Bread. For hem till Sverige igen den 20 december. Det var skönt. Hade saknat kidsen (syrrans) och Anna (bff) såååå otroligt mycket. Hanna och Mamma mötte mig på flyplatsen grät en skvätt och sedan hem till Gävle. Jul var ur mysig. Jag älskar min familj. Chillade hemma första veckan. Så jag fick träffa alla ordenkligt. Sen blev det några dagar med anna över nyår! väldigt lycklig period. Hade kul. Inga förväntingar på detta nyåret faktiskt. Jag ville bara vara med vänner. 


2008. (Björn falset snälla), var i det stora hela ett bra år. Början var inte bra. men Från juni till december var mer kul. Under hela tiden har jag inte fått vara så mycket med min bästa vän som jag kanske har velat... men 2009 kommer det bli ändring på det.

Inga kommentarer: