söndag 15 februari 2009

Förlåt Malin


... Malin, jag hade fel. 

1 Januari 2008 tvingade Malin mig att titta på "the Notebook". Jag hade inte sett den (!!!!!!jag vet), och hon insisterade på att jag var tvungen. Eftersom det inte fanns mycket att göra den 1 Januari förutom att vara bakis så hyrde vi rullen.
Vi såg den. Men.. jag förstod fortfarande inte vad som var så speciellt med den. Visst, det är en fin kärleks historia, men vad mer?
Malin tyckte jag var knäpp och bara titta på mig och skrek ipricip åt mig att det är en av de finaste kärleks historerna ever och rentut av ett mästerverk.
Fine, tänkte jag.

Nu har jag sett den igen. Och jag vet inte vad det kan bero på, att jag befinner på tusentals mil från mina älskade eller nått.. men filmen är ett mästerverk. Och jag tror jag inte har gråtit så här mycket på väldigt länge. Jag vet inte vad jag missade första gången. 
Kanske spelade för mycket av ångesten nyårsnatten 2007 in... eller hela 2007. 
Men nu.. åhhh, den var underbar.

Så, förlåt Malina. Jag anntar att man måste vara motaglig på ett specielt plan. 
Nu ska jag äta min glass (Ben & Jerry's direkt från burken) och kolla på "Breakfast at Tiffany's"

All min Kärlek till mina vänner.

Inga kommentarer: