lördag 21 februari 2009

Jag är Bäst, men saknar Sverige

Fredag. beloved? A little bit. Jag menar, jag har ätit choklad och kollat på SATC. underbart. Men det blåser och är svinkallt utanför. inte lika så underbart? Men vem behöver gå ut när man kan röka inne på toa. Inte är det jag iallfall. 

I går mina kära vänner fick jag deplom för mina fina akademiska resultat. Det låter flashit och schteeeekit. Vilket det är också. Allt som saknades var champanigen. Det var liskom mottganing och allt (men ingen alkohol, vilket sög). 
Men.. nog känner jag mig lite speciell. :)

Vad mer, vad mer.. Jag är på jakt efter den perfekta röda väskan. En röd väska känns så rätt just nu. Men jag kan inte hitta den någonstans. fuck! 
... jag vet en som har den perfekta röda väskan. Anna. Typiskt. Om jag var hemma nu skulle jag kunna låna den. Men jag är inte hemma. fuck.

mycket på senaste tiden har fått mig att sakna underbara Sverige. (jo för sverige är underbart). Alltså det är inte så att jag gråter mig till sömns every night.. men det är bara små saker som poppar upp här och där som får mig att vara hemma. Syrran skriver om att handla på maxi-ica, och gå på trav och käka hamburgare, lägger upp bilder på världens sötaste unge, och min bästis har den perfekta röda väskan. gosh. hem hem. Allt är så enkelt där ibland.
Men... inte tänka negativt. Jag har bara 5 eller så veckor kvar i detta korkade land. Jag måste göra det mesta av den tiden :)

Inga kommentarer: